SEO i UX to terminy, które zapewne znasz.

SEO czyli pozycjonowanie strony internetowej pozwala zdobyć coraz wyższą pozycję w wyszukiwaniach Google. User Experience opiera się na doświadczeniach użytkownika, który już wszedł na stronę. Czym zatem jest SXO? Jak dzięki niemu mogą skorzystać sklepu online i inne firmy z branży ecommerce? Jakie działania SXO możesz podjąć, aby zwiększyć sprzedaż?

SEO czyli pozycjonowanie stron internetowych.

Search Engine Optimization, czyli SEO, jest to pozycjonowanie, które ma na celu wzrost pozycji na słowa kluczowe i poszerzenie ogólnej widoczności w wyszukiwaniach w Google. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką na niej pozycjonowanie przysługuje również pozycjom i widoczności w innych przeglądarkach. Pozycjonowanie składa się z dwóch typów. Pierwsze określa się jako on-site, co wskazuje na wykonywanie czynności w obrębie witryny. Należą do nich między innymi optymalizacja strony i content marketing. Drugie działanie to off-site. Tu mamy na myśli pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron.

UX czyli doświadczenie użytkownika na stronie internetowej.

User Experience czyli UX. Jest to wskaźnik wyrażający doświadczenie użytkownika na stronie www, rozumiane jako zadowolenie z korzystania z witryny. Jest to wskaźnik rankingowy Google, co oznacza, że im bardziej zadbasz o jego wartość, tym większa szansa na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Z tego powodu UX jest jednym z elementów branych pod uwagę w trakcie pozycjonowanie strony www. UX wyraża się poprzez wartości związanie z liczbą zakupów, liczbą porzuconych koszyków, liczbami wyjść ze strony i cofnięć do wyników wyszukiwania oraz czasem spędzonym na stronie. Warto pamiętać, że UX to coś o wiele więcej niż czynnik rankingowy Google możliwy do zmierzenia i wykorzystania w trakcie zadań pozycjonowania. Głównym celem UX wcale nie jest zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarkach, lecz poprawa doświadczeń użytkowników: ułatwienie realizacji ich celów, przyspieszenie tego procesu oraz uproszczenie.

SEO i UX, czyli SXO – Search Experience Optimization

Jak wynika z powyższych punktów, SEO i UX nie mają wspólnego celu. Podczas gdy pozycjonowanie strony www skupia się na widoczności w wynikach wyszukiwania, UX kładzie nacisk na pozytywne doświadczenie użytkowników na stronie www. Jest szereg działań, które spełniają założenia SEO, lecz nie spełniają UX. Do takich działań należą pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron www. Istnieją też działania odwrotne czyli przynoszące satysfakcje użytkownikowi z korzystania ze strony, lecz nie mające znaczenia dla algorytmów Google na przykład kolor szablonu, czy pięknie napisane treści, pełne rzadko używanych słów. Więcej informacji znajdziesz na funkymedia

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież